Digitální marketing využívá digitální technologie jako jsou webové stránky, sociální média, blogy, e-maily a mobilní aplikace k oslovení nových zákazníků a udržení si těch stávajících.
Digitální marketingové strategie se skládají z mnoha složek v závislosti na typu vašeho podnikání a na tom, jak komunikujete se svými zákazníky, ale většina plánů, aby byla úspěšná, by měla zahrnovat pět klíčových oblastí.
Digitální marketing může, a většinou opravdu je, složitý a časově náročný. Pokud nemáte specializovaného zaměstnance, který by tuto práci zvládl, zvažte možnost outsourcingu některých, nebo lépe, všech mechanismů, aby výsledkem byl dobře zvládnutý marketing. Toto si dovolím doporučit především proto, abyste se mohli více soustředit na růst svého podnikání a rozvoj firmy.
Webové stránky jsou základem digitální marketingové strategie. Je to prostor, kde budete shromažďovat potenciální zákazníky a poskytovat užitečné informace o vaší společnosti.
Prezentace na webu nemusí být drahá, aby dobře odprezentovala vaši společnost. A ani nemusí její správa zabrat mnoho času.
Důležité upozornění
Podle současných statistik stále nemá webovou prezentaci přibližně 1/3 podniků z celosvětového objemu. Nepatříte mezi ně právě vy?
Pokud tedy patříte mezi tuto třetinu, která zatím svou prezentaci na webu nemá, tak nyní je nejvyšší čas zahájit svou digitální marketingovou strategii právě vytvořením kvalitní webové prezentace.
Než se do toho pustíme, než začnete, dodržte tyto klíčové postupy:
Vytvářejte hodnotný, relevantní a konzistentní obsah, abyste přilákali a udrželi si jasně definované publikum a podpořili tak akci návštěvníků. Pracujte s texty a blogy tak, aby se z návštěvníků stali zákazníci. Cílem je zvýšit profit společnosti. Obsahový marketing se někdy překrývá s digitálním marketingem, protože používá téměř stejné nástroje. Ale pro úspěch je důležité mít důkladnou strategii, a ne dokonalou definici. Pro naší marketingovou strategii si připravte několik těchto základních postupů:
O zveřejňování odkazů na obsah na vašich účtech na sociálních platformách jsem si již řekli. Důvod je stále stejný, zvýšit návštěvnost webových stránek. Například blogu, tím tedy získat způsob, jak přímo komunikovat s publikem a vytvářet z nich zákazníky. V rámci své strategie sociálních médií postupujte podle několika základních doporučení:
Úspěšný email marketing komunikuje se zákazníky pravidelně. Klíčem je zasílání relevantních a zajímavých zpráv v konzistentním rozvrhu. Vybudování kvalitního e-mailového seznamu zákazníků a publika nějakou chvíli trvá, ale rozhodně úsilí a vynaložený čas přinese výsledky. Zde je několik důležitých kroků pro úspěšný e-mailový marketing:
Optimalizace pro vyhledávače (SEO) hraje v digitálním marketingu velkou roli. Pomáhá vám, aby webové stránky byly dobře umisťovány na předních pozicích ve vyhledávání Google a v dalších online vyhledávačích. Výsledkem musí být, že je vaše firma lépe „vidět“. Pokud obsah, který vytvoříte, není optimalizován, budete mít problém přimět ty správné lidi, aby jej viděli ve správný čas. Pokud to tedy s online podnikáním myslíte vážně, věnujte se následujícímu: