MARKETING

Strategie

2023

Poslední aktualizace 30/11/2022

Sdílej...

Četba: 2 minuty

Strategie digitálního marketingu

Strategie digitálního marketingu pro malé a střední podnikání | 2023

Na této stránce najdete informace o obsahovém marketingu, sociálních médiích a například i o e-mail marketingu.

Digitální marketing využívá digitální technologie jako jsou webové stránky, sociální média, blogy, e-maily a mobilní aplikace k oslovení nových zákazníků a udržení si těch stávajících.

Digitální marketingové strategie se skládají z mnoha složek v závislosti na typu vašeho podnikání a na tom, jak komunikujete se svými zákazníky, ale většina plánů, aby byla úspěšná, by měla zahrnovat pět klíčových oblastí.

Digitální marketing může, a většinou opravdu je, složitý a časově náročný. Pokud nemáte specializovaného zaměstnance, který by tuto práci zvládl, zvažte možnost outsourcingu některých, nebo lépe, všech mechanismů, aby výsledkem byl dobře zvládnutý marketing. Toto si dovolím doporučit především proto, abyste se mohli více soustředit na růst svého podnikání a rozvoj firmy.

Strategie digitálního marketingu pro malé a střední podnikání i v roce 2023

Webové stránky

# 1

Webové stránky jsou základem digitální marketingové strategie. Je to prostor, kde budete shromažďovat potenciální zákazníky a poskytovat užitečné informace o vaší společnosti.

Prezentace na webu nemusí být drahá, aby dobře odprezentovala vaši společnost. A ani nemusí její správa zabrat mnoho času.

Důležité upozornění

Podle současných statistik stále nemá webovou prezentaci přibližně 1/3 podniků z celosvětového objemu. Nepatříte mezi ně právě vy?

Zde najdete odkaz na měření z roku 2019.

Pokud tedy patříte mezi tuto třetinu, která zatím svou prezentaci na webu nemá, tak nyní je nejvyšší čas zahájit svou digitální marketingovou strategii právě vytvořením kvalitní webové prezentace.

Než se do toho pustíme, než začnete, dodržte tyto klíčové postupy:

  • Vytvořte si značku: pro svět, pro vaše publikum si vytvořte logo, barevné pojetí pro prezentaci, a to vše v souladu s webovými stránkami. (Více o brandu, neboli značce si přečtete ZDE).
  • Připravte působivou stránku „O nás“: zatímco ostatní stránky, které máte na svém webu, se mezi sebou nebudou výrazně lišit, tak stránku „Onás/O firmě“ vytvořte působivou a zajímavou, a to tak, aby přitahovala zákazníky.
  • Začněte využívat blog: na vašich webových stránkách založte stránku s blogem. Je důležitá pro marketingovou strategii a výsledkem bude zvýšení návštěvnosti a také budování důvěryhodnosti značky.
  • Připravte responzivní web: webové stránky vytvořte responzivní, které se přizpůsobí velikosti obrazovky různých zařízení. Je důležité správné zobrazení na všech zařízeních, ať už to jsou stolní počítače, tablety, nebo chytré telefony. V dnešní době je první návštěva webových stránek na mobilním zařízení. Tedy většinou je to první setkání s budoucím zákazníkem, tak jej nesmíme odradit.
  • Nastavte sdílení po sociálních sítích: umožněte zobrazení tlačítek na sdílení obsahu vašich stránek. Sdílení je důležité pro získávání dalších návštěvníků a pro šíření povědomí o značce. Návštěvníci se tak budou moci lépe podělit o vaše blogy, produkty anebo odkaz e-shopu.
  • Sbírejte a kontrolujte metriky: pokud nebudete moci sledovat, jak návštěvníci používají vaše webové stránky, bude obtížné tyto webové stránky vylepšovat. Pomocí analytického nástroje, jako je Google Analytics, můžete provádět chytré změny, které zlepší výkon vašeho webu.

Obsahový marketing

# 2

Vytvářejte hodnotný, relevantní a konzistentní obsah, abyste přilákali a udrželi si jasně definované publikum a podpořili tak akci návštěvníků. Pracujte s texty a blogy tak, aby se z návštěvníků stali zákazníci. Cílem je zvýšit profit společnosti. Obsahový marketing se někdy překrývá s digitálním marketingem, protože používá téměř stejné nástroje. Ale pro úspěch je důležité mít důkladnou strategii, a ne dokonalou definici. Pro naší marketingovou strategii si připravte několik těchto základních postupů:

  • Vytvořte si kalendář obsahovému marketingu: provádění obsahové marketingové strategie bez plánu pravděpodobně nebude fungovat. I když vám zabere spoustu času vytvoření kalendáře, postupem času zjistíte, že se vše automatizuje a distribuce obsahu vlastně funguje „sama“.
  • Sdílejte prostřednictvím sociálních sítí: byl by škoda, promarnit šance, které dnes nabízí sociální sítě. Tím, že do kalendáře zapojíte i sdílení na sociálních platformách, budete moci neustále upoutávat své cílové skupiny právě i tam.
  • Využijte váš obsah: obsah vašich webových stránek můžete použít opakovaně. Najděte různé způsoby, abyste z každého obsahu získali více různých témat. Vytvořte například sérii blogových příspěvků na související témata a poté je zkombinujte. Nakonec například vytvořte e-knihu.
  • Zvažte hostování příspěvků: zapojte do diskuse hosty, umožněte odborné veřejnosti pro vás vytvořit zajímavý článek na příbuzné téma. Do blogů dávejte odkazy na jiné blogy. Využijte obousměrné zveřejňování příspěvků. Je to skvělá cesta, jak rozšířit své publikum a zvýšit návštěvnost vašeho webu.

Sociální média

# 3

O zveřejňování odkazů na obsah na vašich účtech na sociálních platformách jsem si již řekli. Důvod je stále stejný, zvýšit návštěvnost webových stránek. Například blogu, tím tedy získat způsob, jak přímo komunikovat s publikem a vytvářet z nich zákazníky. V rámci své strategie sociálních médií postupujte podle několika základních doporučení:

  • Začněte výběrem jednoho: nesnažte se vytvořit účty na všech sociálních platformách najednou. Prozkoumejte si výhody několika z nich, následně si vyberte jeden, nebo nanejvýš dva, které jsou pro vaši společnost a vaše zákazníky nejlepší, a pak se jim naplno věnujte.
  • Přihlaste se ke své značce na všech platformách: zaregistrujte si svou značku v každé sociální platformě, abyste zabránili tomu, že vám ji někdo zneužije.
  • Dbejte na konzistentnost: při nastavování svých sociálních profilů dbejte na propagaci značky. Použijte v souladu s firmou logo společnosti, stejný profilový obrázek, životopis, bannery a barvy, abyste posílili přítomnost své značky.
  • Zaměřte se na konverzaci a zapojení obecenstva: sociální média jsou o konverzaci. Vytvořte adekvátní komunitu prospívající vaší společnosti. Komunikujte na každé sociální platformě o tom, co publikum zajímá. Buďte přiměřeně otevření i na otázky o vás, jako osobnosti. Vždy působí na zákazníka lépe, že vidí za prezentovanou firmou i osobu, lidskou stránku. Nedělejte ze sociální sítě jen propagační kanál na prodejní akce.
  • Vytvořte kalendář příspěvků na sociální síti: stejně, jak jsem uvedl v obsahovém marketingu, tak i příspěvky na sociálních sítích zařaďte do kalendáře. Nebo vytvořte nový, který naplánuje, co kdy a jak budete sdílet, a na které sociální platformě.
  • Sbírejte a kontrolujte metriky: a opět nezapomeňte pomocí analytických nástrojů dostupných na různých sociálních platformách sledovat, jaké typy příspěvků fungují nejlépe, abyste mohli ještě více zaujmout své publikum.

E-mail marketing

# 4

Úspěšný email marketing komunikuje se zákazníky pravidelně. Klíčem je zasílání relevantních a zajímavých zpráv v konzistentním rozvrhu. Vybudování kvalitního e-mailového seznamu zákazníků a publika nějakou chvíli trvá, ale rozhodně úsilí a vynaložený čas přinese výsledky. Zde je několik důležitých kroků pro úspěšný e-mailový marketing:

  • Vyberte si správnou platformu: vyberte si e-mailovou marketingovou platformu, která má funkce, které vyhovují vašemu podnikání. Některé kladou důraz na oslovení širšího publika, zatímco jiné poskytují lepší nástroje, které vám pomohou s návrhem vašich e-mailů. Mnoho jich je zdarma, a tedy s omezenými funkcemi, které ale na zasílání e-mailů bohatě postačí.
  • Vytvořte šablonu newsletteru: většina platforem e-mailového marketingu poskytuje šablony připravené rovnou k použití. Tyto si můžete snadno přizpůsobit přidáním svého loga a základních informací o společnosti. Takovouto šablonu si vytvořte především v souladu se značkou a v souladu s grafickou podobou vaší společnosti. Šablonu můžete následně znovu používat pokaždé, když posíláte newsletter.
  • Aktivně nabízejte přihlášení k odběru: propagujte svůj newsletter, odběr novinek, nabídek na svých webových stránkách, na sociálních sítích a ve svém e-mailovém podpisu. Rozšíříte tím svůj seznam e-mailů. Můžete i přidat pobídky, jako je bezplatné stažení nebo sleva, a to například za registraci odběru.
  • Shromažďujte a kontrolujte metriky: a i jako u předešlých bodů se musíme věnovat číslům. Tedy pomocí analytických nástrojů dostupných na e-mailové marketingové platformě, kterou jste si vybrali, zjistíte, kolik lidí otevřelo vaši zprávu a kliklo na konkrétní odkaz.

SEO

# 5

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) hraje v digitálním marketingu velkou roli. Pomáhá vám, aby webové stránky byly dobře umisťovány na předních pozicích ve vyhledávání Google a v dalších online vyhledávačích. Výsledkem musí být, že je vaše firma lépe „vidět“. Pokud obsah, který vytvoříte, není optimalizován, budete mít problém přimět ty správné lidi, aby jej viděli ve správný čas. Pokud to tedy s online podnikáním myslíte vážně, věnujte se následujícímu:

  • Proveďte svůj výzkum: nejprve zjistěte, jak si vedou vaše webové stránky a webové stránky vašich konkurentů. Použijte Google a další vyhledávače, abyste viděli, jak vysoko se ve vyhledávačích nacházíte.
  • Vyberte správná klíčová slova: na základě vašeho průzkumu vyberte nejvhodnější klíčová slova pro svůj web, blogové příspěvky a veškerý další obsah, který vytvoříte.
  • Použijte SEO nástroje: k dispozici je mnoho bezplatných SEO nástrojů, které vám pomohou optimalizovat váš obsah. Vyberte si nástroje, které jsou pro vaši firmu nejrelevantnější.
  • Sbírejte a kontrolujte metriky: pomocí Google Analytics a dalších nástrojů SEO, které jste vybrali, sledujte, jak funguje váš optimalizovaný obsah, abyste jej mohli časem stále zlepšovat.

Zde se můžete o článek podělit:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Skype
Ozubená kolečka linie