User Interface Design / Design uživatelského rozhraní (Návrh uživatelského rozhraní)
V základu je to především návrh uživatelských rozhraní pro jakoukoli aplikaci nebo web. Když se podíváte na designová témata, vždy jde o typografii, barvu nebo způsob užití.
Uživatelské rozhraní (UI) je proces, který návrháři používají k vytváření rozhraní v softwaru nebo počítačových zařízeních se zaměřením na vzhled nebo styl. Návrháři se snaží vytvářet rozhraní, která uživatelé považují za snadno použitelná a příjemná. Návrh uživatelského rozhraní odkazuje na grafická uživatelská rozhraní a další formy – např. rozhraní ovládaná hlasem.
Pokud by stalo, že vám nějaká terminologie nebude úplně známá, podívejte se prosím do našeho slovníku pojmů pro SEO, anebo MARKETING, které stále doplňujeme.
Uživatelská rozhraní jsou jako přístupové body, na kterých uživatelé interagují s návrhy. Jsou dostupné ve třech formátech:
Chcete-li navrhnout uživatelské rozhraní co nejlépe, měli byste si uvědomit základní pravidla:
Uživatelská rozhraní by také měla být příjemná a intuitivní (nebo alespoň uspokojující, a především nezpůsobit uživateli frustraci z nepochopení dalších kroků):
Gamifikace
Gamifikace – strategický marketingový nástroj a stimulační technika, která využívá zábavných a motivačních principů. Jsou to postupy, anebo prvky her v neherním prostředí jako například sbírání bodů kvůli slevám, postupná dosažení ocenění, či odměn a dárků.
Chcete-li poskytovat působivá UI, stále myslete na to, že uživatelé mají rádi pohodlí a jednoduchost v kombinaci s krásou. Měli byste se, pokud to je možné, řídit těmito pokyny:
Informace
Rozpal, nebo odborně Kerning, česky Vyrovnání či Podřezávání, se v typografii označuje úprava mezer mezi určitými dvojicemi písmen. Cílem je zlepšení optického dojmu z textu.
Pokud se vám líbí myšlenka vytváření úžasných UI, a vidíte se jako osoba s tvůrčím talentem, možná vás bude více zajímat právě UI. Níže naleznete stručný přehled klíčových úkolů návrháře UI, a upřesnění toho, co návrhář uživatelského rozhraní skutečně dělá.
Vzhled a dojem z produktu:
Responzivita a interaktivita:
Jako vizuální a interaktivní designér je role UI zásadní pro jakékoli digitální rozhraní a pro zákazníky je klíčovým prvkem důvěry ke značce. Zatímco za značku samotnou nikdy není zodpovědný výhradně jen návrhář UI, jejím převodem do produktu ano.
Protože nejlepší rozhraní není žádné rozhraní, měli byste uživatelům nabídnout to nejpřímější, nejpřístupnější a nejpohodlnější ovládání. Ukázat jim tu nejlepší zkušenost, kde zapomenou, že vlastně používají váš návrh a jdou vaší cestou.
Proto se stále ptejte sami sebe: „Mohu to ještě více zjednodušit?“.