Obsah stránky
1) Co tedy Blog Marketing vlastně je?
2) Výhody Blogového Marketingu
3) Nevýhody Blogového Marketingu
Četba: 3 minuty
Blog Marketing: Co to je a jak to dělat?
V 90. letech, kdy se blogy poprvé objevily, to byly především on-line deníky jednotlivců, kteří se s obecenstvem dělili o své osobní zážitky. Sdíleli zkušenosti a mnohdy se snažili sledujícím předat nějakou radu. Od té doby se okruhová témata rozrostla. V současné době je jakékoli téma, které si najde své obecenstvo, zajímavé. V blogu se dočtete o politice, hudbě, jídlu a například i o podnikání. Dokonce, jako my tady, si píšeme ov blogu o samotném blogování.
Z relativně mladé činnosti se postupem času z blogování stal velice účinný marketingový nástroj, který patří do skupiny Online Marketingu. Blog se využívá zejména podnikateli jako zdroj informací a aktualizací pro své zákazníky. Především pro udržení stávajících a pro oslovení nových zákazníků. Odtud se blogování rozrostlo v novou a efektivní marketingovou strategii.
V případě vašeho zájmu máme k dispozici MARKETINGOVÝ SLOVNÍK POJMŮ.
Blog Marketing je proces pro dosažení cílového trhu podnikání pomocí blogu. Jak jsem výše popisoval, blogy byly z prvopočátku především soukromou záležitostí. Blog byl tedy oddělen od podnikání. Moderním trendem je, že vlastníci firem již nemají osobní blog oddělený od svých webových stránek. Integrace a správa blogu je v dnešní digitální době naprosto jednoduchá záležitost. Mnoho majitelů firem používá platformu pro blogování, jako je například WordPress, a to pro své webové stránky i blog.
Zajímavost
Termín blog pochází z kombinace anglických slovíček „web“ a „log“, nebo „weblog“, no a název byl nakonec zkrácen na „blog“.
Vedlejším efektem, jak blogování rostlo, a to především díky své jednoduchosti, tak blogování získávalo čím dál více na popularitě, no a následkem toho mnoho firem vytvořilo své podnikání až ze samotného blogování. Tedy není pravidlem, že nejdříve musí firma existovat, aby mohla blogovat. Toto může být i cílem samotné marketingové strategie.
Blogování samo o sobě je ideální nástroj pro marketing. Pokud je psán text formou sdělení, tak samotné sdělení může nabízet výhody produktu a nepřímo tak budoucímu zákazníkovi nastíní výhody, které může očekávat. Pokud má blog nový obsah, který přitahuje zákazníky, získáme způsob interakce spotřebitelů a našeho podnikání.
Zde jsou některé další výhody:
Abychom byli objektivní, řekneme si také o opačné straně Blog Marketingu.
Založení blogu a jeho používání k propagaci vašeho podnikání lze nastavit během několika minut. Je to průběžné řízení činností a marketing samotný, který zabere následně čas. Zde je popsáno několik hlavních činností krok za krokem:
Doporučení
Pokud se rozhodnete používat bezplatnou platformu, nebo bezplatný tarif pro blogy, (což bych zřejmě pro firemní blogování nedoporučoval), odkažte v blogu na název domény, aby se spotřebitelé na váš web dostali snadněji.
Obsahový marketing může být mocným nástrojem pro všechny typy malých a středních firem. Blog je jedním z nejlepších způsobů, jak obsah sdělit. Jako každý začátek, i začátek blogování je náročný. Oproti tomu se postupem času může stát i zábavou a jeho podpora prodeje je nezanedbatelná. Níže je několik zásad pro úspěšný blog.
Publikujte soustavně
Neexistují žádná definovaná pravidla, pokud jde o frekvenci zveřejňování příspěvků. Ať už zveřejňujete příspěvky jednou týdně nebo každý den, nejdůležitějším faktorem je, abyste blogovali podle pravidelného rozvrhu. Aby čtenáři mohli navázat sledování, potřebují vědět, kdy očekávat nový obsah.
Poskytněte relevantní, užitečné a cenné informace
Čím užitečnější informace zveřejníte, tím více čtenářů přilákáte, a tím pravděpodobněji se stanou pravidelnými čtenáři. Pokud například propagujete konkrétní obchodní strategii, uveďte příklad, jak a proč byla úspěšná. Dost účinná je v tomto pohledu statistika, nebo přesná čísla z praxe, tabulka v excelu o výzkumu apod. Nebo i odkazy na jiný web s průzkumem dané problematiky. Zvýšíte tím důvěryhodnost.
Odpovídejte na komentáře, ale také se ptejte
Vyzvěte své čtenáře, aby sdíleli své názory v komentářích u každého příspěvku. A pokud mají k danému tématu nějaký postoj, uznejte jejich názor a klidně ho i posuňte. A to i v případě, že není stejný, jako váš.
Soustřeďte se na téma, ale buďte ochotni mírně odbočit
Je nutné mít vyhraněné a jasné téma, o kterém je váš blog, ale příliš mnoho od jednoho může být i problémem. Pokud byste se točili v kruhu, nikam to nevedlo, pak tedy buďte ochotni představit nový pohled na téma, či směr k dané problematice pro oživení diskuse.
Usnadněte čtenářům přihlášení k odběru
Pokud chcete, aby vaši čtenáři pokračovali ve čtení, umístěte možnosti odběru na snadno dostupné místo. Každý čtenář má jiné preference komunikace, a pokud chcete získat více odběratelů, nabídnete jim více možností. Pokud máte, tak například přístup ke zdroji RSS, odeslání informací e-mailem, sociální sítě apod.
Propagujte a sdílejte co píšete
Neočekávejte, že vaši čtenáři zachytí každý příspěvek, který napíšete, pokud jim nepřipomenete, že váš blog existuje. Sdílejte odkaz blogu z vašich webových stránek na svůj blog na sociálních sítích, na svých dalších webových stránkách v jiném blogu, ve svých bulletinech, nabídkách, propagačních materiálech, a také ve svém e-mailovém podpisu.
Mějte svůj úhel pohledu
Někdy stačí trochu kontroverze, aby se váš blog dostal do středu zájmu. Nebojte se zaujmout stanovisko k ožehavému tématu, především ve vašem oboru a poté podnítit diskuzi ve svých komentářích.
Usnadněte čtení
Používejte podnadpisy, odrážky a další formátování, kdykoli je to vhodné, abyste svým čtenářům usnadnili procházení a zaměření na informace, které jsou pro ně nejdůležitější.
Změňte fádní formát
Pokud obvykle píšete dlouhé textové příspěvky, zkuste smíchat několik kratších příspěvků, rozdělit text nadpisy, slogany, okny s informacemi k danému tématu. Přidejte ale také atraktivní grafiku, obrázky, animace anebo video.
Upravujte text sami, nebo si najměte korektora
Odhalit chyby při psaní může být obtížné, takže zkuste své příspěvky napsat den, nebo dva dopředu a pak se k textu vraťte a znovu si jej přečtěte. Většinou odhalíte mnoho chyb. Můžete si na to najmout copywritera, odborníka na text. Nebo požádejte někoho druhého o kontrolu, aby posoudil, jak se text čte a zda tam není nějaká chyba. Není totiž horší prohřešek, než když byste v textu měli chyby, nebo by byl text nesrozumitelný.
Dejte do blogu část sebe
Váš obchodní blog může být o podnikání, ale to neznamená, že zde není místo, kde byste mohli zmínit svůj osobní život a zkušenosti. Mnohokrát může neoficiální příspěvek přilákat nový typ čtenářů a poskytnout vašim stálým čtenářům pohled na vaši osobnost.
Vytrvejte, blog je maraton, ne sprint
Trvá určitou dobu, než se obchodní blog rozvine, přitáhne čtenáře a vytvoří si věrné příznivce. Buďte trpěliví a nenechte se odradit, pokud se vám pokrok zdá pomalý. Pokud jde o blogování, závod vyhrává cílevědomost, stabilita a konzistentnost obsahu.